Dane techniczne

 
 
   Podstawowe dane techniczne CD32  
Procesor główny Motorola 14,32 MHz 68EC20 (NTSC) lub 14,18 MHz 68EC20.
Procesory dodatkowe zintegrowany układ wyjścia/wejścia AKIKO, który zastąpił dotychczasowe kości 8520.
Układ wizyjny pozwala na uzyskanie rozdzielczości: 1448 x 566, 680 x 990, 640 x 960, 640 x 480, 320 x 256, 320 x 512, 640 x 256, 640 x 512 przy 262144 kolorach. Nowe układy wizyjne AGA umożliwiają pobieranie kolorów z palety 16,7 miliona barw.
Układ dźwiękowy 4 przetworniki cyfrowo-analogowe, stereo, dźwięk 8-bitowy, programowalna amplituda i częstotliwość próbkowania, 9 oktaw, modulacja amplitudowa i częstotliwościowa, dodatkowo gniazdo odtwarzacza CD-ROM.
Pamięć 2 MB pamięci Chip RAM na płycie głównej, 1 MB ROM.
Złącza 182-złączowa szyna Expansion, 2 x mysz/joystick,  wyjście wizyjne Composite, S-VHS i modulatorowe, audio stereo.
Oprogramowanie dostarczane wraz z komputerem: Kickstart 3.1 w ROM; V40.56, Gry (ilość i tytuły zależnie od zestwu).
 
   Krótka charakterystyka konsoli  
Konsola ma wewnątrz te same układy co Amiga 1200 (procesor 68EC020, układy graficzne AGA, pamięć 2MB Chip) oraz nowy układ AKIKO . Porty które występują w komputerach Amiga zostały zastąpione slotem Expansion. Układy graficzne AGA umożliwiają wyświetlenie maksymalnie 262144 kolorów z palety 16,7mln. Większość gier jest w 256 kolorach. Układy dźwiękowe generują 8-bit. dźwięk na czterech kanałach, dodatkowo efekty dźwiękowe gier są wspomagane przez ścieżki audio zapisane na płycie. Płyta główna CD32
Na przednim panelu konsoli, po prawej stronie znajduje się duży przycisk RESET, 2 diody symbolizujące włączoną konsole i pracę lasera, potencjometr głośności i wejście typu mini jack na słuchawki.
Z tyłu konsoli są gniazda umożliwiające podłączenie do odbiornika wizyjnego po przez zwykły kabel antenowy, przez kabel typu chinch lub S-VHS, najlepsze rezultaty daje tan ostatni. Dźwięk jest stereofoniczny, więc najlepiej podłączyć go kablem typu chinch do dobrej jakości sprzętu Hi-Fi. Z boku konsoli znajdują się 2 gniazda do których można podłączyć joystick, myszkę lub joypad, obok jest jeszcze gniazdo do podłączenia klawiatury od Amigi 4000.
 
   Elementy zawarte w pamięci ROM  

 Bootscreen

 Efektowna animacja z dźwiękiem. Pojawia się po włączeniu konsoli.

 

Audio CD Interface

Menu odtwarzacza CD. Pojawia się po włożeniu płyty audio do konsoli.

 

NV Ram Editor

Amiga CD32 posiada pamięć do której można zapisać najlepsze wyniki z gier lub stany gier. Obsługa tejże pamięci odbywa się za pomocą ładnego animowanego menu.

 

Language menu

Wiele gier dla CD32 zawiera różne wersje językowe. Właśnie za pomocą Language menu można wybrać preferowaną wersję językową gry.

 

[początek strony]