Sensible World of Soccer

Dyskusje na temat gier, programów i emulacji Amigi CD32.

Sensible World of Soccer

Postautor: cieglo » czw 06-lip-2006 10:44:28

Przede wszystkim - witam brać amigową :)

Zastanawia mnie kwestia gry w SWOSa na CD32. Amigę miałem kiedyś - w czasach kiedy jeszcze nie było mowy o napędach cd, a już na pewno nie w przystępnych cenach. Nie zdążyłem więc poznać problematyki przenoszenia gier dyskietkowych na cedeki.

Czy możecie powiedzieć jak zmusić do działania (bez dyskietek, jedynie cd) SWOSa na CD32? Jakim plikiem, w jakim formacie należy dysponować? Obiło mi się o uszy coś w stylu ADF, ale nie wiem o co chodzi. JAk należy nagrać plik, który mamy na cd?

Wszelkie wskazówki mile widziane. Amigi uczę się nowo!

Pozdrawiam Amigowców!

PS. W zasadzie porada może dotyczyć ogólnej zasady przenoszenia gier z dyskietki na cedeka. Podejrzewam, że czy to ze Swosem czy z inną grą - będzie podobnie.
cieglo
Obserwator
 
Posty: 13
Rejestracja: czw 06-lip-2006 10:37:27
Lokalizacja: Kraśnik

Postautor: Gość » czw 06-lip-2006 15:39:28

1.Najprostszym sposobem odpalenia Sensible world of soccer na cd32, jest kupno orginalnej plytki z gra SWOS (np ze sklepu Eureka http://www.esh.pl koszt 5 zl plus koszt przesylki, jeszcze niedawno byly na stanie), i wlaczenie przycisku "on" na tyle konsoli. W moim przypadku tak sie to odbywa, sposob raczej niezawodny.
2. Jesli chodzi o przenoszenie gier z dyskietek na CD32, nie jest to az taki problem, jesli chodzi o gry z dyskietek zainstalowane na Hd, o ile nie wymagaja wiecej pamieci, wystaczy nagrac je na plyte (np wstepnie tworzac iso pod np winuae i potem wyaplic je np przez Nero, jesli wypalisz dane prosto z pc, po prostu wszystkie nazwy plikow zostana skrocone, dotyczy tez rozszezen plikow z 4 znakow do 3). W takim przypadku wystarczy najpierw zabootowac plyte z systemem (ja mam taka np nazywa sie CDPL, wkladasz i po chwiiiilllllliiiiii, wgrywa sie caly workbench). Wtedy z klawierki wpisujesz "noreset", bo taki programik jest na niej zamieszczony, otwierasz klapke cdromu, konsola sie nie resetuje zmieniasz plyte, odpalasz program, i czekasz na wgranie, zwykle program potrzebuje jakis bibliotek itp wiec bedzie trzeba czasami parokrotnie zmienic dysk z gra na dysk z systemem i odwrotnie. Metoda czasem zawodna, ale zwykle dziala.
3. Ostatnia metoda polega na stworzeniu kompilacji bootowalnej plyty razem z gra, jest to proces trudniejszy ale nie az tak trudny do wykonania. Wazne aby przy tworzeniu iso zawrzec plik CD32.tm, bez tego kompilacja potem sie nie zabootuje.
Co do ADF, nie da sie tak po prostu ich nagrac na plycie i odpalic. Cd32 czyta pliki tak ja sa one zapisane na nosniku, ADF to obraz dyskietki (takie iso dyskietki), raczej malo czytelne dla konsolki i "malo" uzyteczne.
Gość
 

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 15:42:55

ech znowu mnie nie zalogowalo automatycznie... to wyzej to moje...
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: Gość » czw 06-lip-2006 16:05:22

Pierwszy sposób zdecydowanie najdogodniejszy :)

Interesuje mnie - w konsekwencji - także kwestia zapisu stanu gry w pamięci konsoli. Czy w SWOSie przebiega to bezproblemowo? Jeśli nie, to czy jest metoda na poradzenie sobie z tym (bez uciekania się do podłączania fdd)?

Czy możesz również rozwinąć szerzej temat zapisu stanów gier w pamięci? Rzecz idzie nie tylko o SWOSa, ale i inne gry. Co działa, co nie działa? Czy gra musi z założenia obłsugiwać opcję zapisu w takiej pamięci czy nie ma to większego znaczenia? Jak konsola widzi tę pamięć?

Pytam, gdyż poprzednio posiadałem A1200 - tam takich opcji poznać nie mogłem.

Dzięki za poprzednią odpowiedź.
Gość
 

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 16:31:30

Konsolka CD32 ma wbudowana pamiec w wielkosci z tego co wiem Ok 1 KB, tak, nie przywidzialo ci sie slownie: jeden kilobajt(mi to w zupelnosci wystarcza). Pamiec podtrzymywana jest niby bateryjka (bo tak naprawde to tylko scalak i bateryjki tam nie ma, najparawdopodobniej jest cos jak kosc pamieci flash) ladowana bezposrednio napieciem z plyty(dobrze jest od czasu do czasu wlaczac konsolke na kilka minut bo np jak to bylo w moim przypadku po pol roku, wszystkie savy po prostu zniknely)(heh podobny efekt mozna uzyskac szybko i wytrwale przelaczajac przycisk ON/OFF na wlaczonej do sieci konsoli, lub instalujac w pamieci wirtualne dyskietki RAD i cudowania z resetowniem i odinstalowywaniem tej wirtualnej dyskietki).
Savey z gier zapisywane sa bezposrednio do pamieci konsoli, program/gra musi miec specjalnie napisana opcje zapisu stanu gry w pamieci konsoli. Jesli jej nie ma bo jest to np wersja HD (tzn dla zwyklej amigi z twardym dyskiem) to sie po prostu nie da tego zrobic. Tak samo odpalisz gre CD32 na Ami 1200 (bez emu CD32) ale zapis stanu gry bedzie niemozliwy, pamiec konsoli to nie dyskietka widoczna jako "drive"(cd0,dh0 itp).
Co do zarzadania pamiecia, konslola ma specjalne menu (cos jak sony psx memory card menu) odpalasz je z pada przyciskiem. Menu posiada opcje zabezpieczenia lub odbezpieczenia zapisu gry(jesli save zabezpieczysz to nagrywajac save z innego programu/gry poprzedni nie zostanie skasowany, lub po prostu nie zasejwujsez bo nie bedzie na to miejsca) . Gry przystosowane do zapisu na konsoli CD32 zwykle zajmuja malo tej pamieci 1%, 4%, 5%, no ale niektore potrafia zajac sporo i 70% a nawet ponad 80% pojedynczym zapisem. Raczej nie widzialem takiej gry przygotowanej na CD32 ktora zapisywala by wieksze stany gry niz cala pojemnosc pamieci konsolki.

Istnieje mozliwosc, jesli posiadasz przystawke umozliwiajaca ci podlaczenie chociazby Fdd do konsoli(promodule,sx1,sx2), zgrania savyow z konsoli na nosnik rowniez i odwrotnie, bez tego raczej licho.
Ostatnio zmieniony czw 06-lip-2006 16:55:12 przez Koyot, łącznie zmieniany 1 raz
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: cieglo » czw 06-lip-2006 16:54:15

Nie napisałeś o stanie gry SWOSA. Czy wersja płytowa, o której pisałeś (z Eureki) potrafi korzystać z pamięci CD32?
cieglo
Obserwator
 
Posty: 13
Rejestracja: czw 06-lip-2006 10:37:27
Lokalizacja: Kraśnik

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 16:59:25

jejku, ta wersja ( z eureki jesli jest jeszcze) to :Sensible world of soccer CD32, przeznaczona dla CD32, zapisuje stany bezproblemowo. Jest to gra do tej konsolki. Kupujac gre z tego sklepu lub innego, zaznaczasz ze chcesz wersje gry na konsole CD32, na kompakcie z napisem "CD32 wersion" i logami "Commodore" "Amiga CD32". Jak taki wlasnie kompakt kupisz, to z zalozenia powinien dzialac. Zeby rozwiac wszelkie watpliwosci nie ma raczej gier napisanych w wersji specjalnie dla CD32 wydanej na dyskietkach, dla ami CD32 gry sa tylko na kompaktach, opatrzone sa logami i napisane jest na nich ze jest to gra tylko (czasem wylacznie) do tej konsoli.
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: cieglo » czw 06-lip-2006 17:20:38

Nie denerwuj się kolego. Na stronie Eureki nie znalazłem spisu ani zdjęć sprzedawanych produktów (i ich charakterystyki), stąd pytanie do Ciebie.

Teraz wszystko jest jasne, czekam na odpowiedź ze sklepu.

Wielkie dzięki za pomoc Koyocie.
cieglo
Obserwator
 
Posty: 13
Rejestracja: czw 06-lip-2006 10:37:27
Lokalizacja: Kraśnik

Postautor: warp » czw 06-lip-2006 19:37:18

Zasadnicze pytanie czy kolega Koyot ma na mysli gre Sensible Soccer czy Sensible World of Soccer?
Ja mam SS na CD32 i nie widzialem nigdzie SWOS-a dla CD32.
Awatar użytkownika
warp
Site Admin
 
Posty: 119
Rejestracja: wt 25-paź-2005 22:32:33
Lokalizacja: Lublin

Postautor: cieglo » czw 06-lip-2006 19:48:23

Różnica między SS a SWOS jest zasadnicza. Powiedziałbym nawet kolosalna.

Ciekawe co na to sklep. Ja, szczerze mówiąc, nie spotkałem się (przeglądając spis wersji wszelkich Sensible Soccerów) ze SWOSem CD32.

Koyot?
cieglo
Obserwator
 
Posty: 13
Rejestracja: czw 06-lip-2006 10:37:27
Lokalizacja: Kraśnik

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 20:11:03

heh, faktycznie, popelnilem niezle "fopa", cos mi sie ubzduralo ze sensible soccer wydane na CD32 to to samo co wydany dwa lata pozniej sensible world of soccer. "Meakulpa" ... Coz :roll: niewiele mam na swoja obrone :oops:
tak wiec pozostanie ci kupic SS na Cd32 i grac w niego albo zainwestowac w amige 1200 i na niej pykac dopiero w Swosa.
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: warp » czw 06-lip-2006 20:21:44

cieglo pisze:Różnica między SS a SWOS jest zasadnicza. Powiedziałbym nawet kolosalna.

Zgadza sie. Juz pomijajac sklady druzyn, najgorsze jest to, ze grywalnosc jest inna. Gralem w wersje dyskietkowa SWOS dla Amigi na CD32 (Power32+flopp), po czym kupilem oryginal Sensible Soccer CD32 i bylem po prostu zawiedzony wersja dla konsoli. :?
Awatar użytkownika
warp
Site Admin
 
Posty: 119
Rejestracja: wt 25-paź-2005 22:32:33
Lokalizacja: Lublin

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 20:28:46

Wlasnie przejrzalem spisy i okazalo sie ze nie jest az tak zle, Swos zawiera sie na bootowalnych skladankach CD32-200 CD32-350 i CD32-444. Latwo je sciagnac z netu przez siec p2p. Sposob uzycia: Wypalasz plyte, wkladasz do konsoli, "on", i grasz :)
Pozostaje kwestja zapisu stanu gry... na CD32 bez jakiejkolwiek przystawki, nic nie zapiszesz.
Teraz sprawa jest chyba calkiem wyjasniona...
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: Koyot » czw 06-lip-2006 21:43:06

cieglo pisze:Nie denerwuj się kolego.

eee, takimi rzeczami tak szybko, mnie nie zdenerwujesz... ;)
Koyot
Obserwator
 
Posty: 8
Rejestracja: czw 06-lip-2006 15:23:39

Postautor: cieglo » czw 06-lip-2006 22:21:01

Pocieszyłeś mnie tymi składankami :) Fajnie, że jest, nawet bez opcji zapisu. Na 1200-tce rozgrywaliśmy turnieje bez zapisywania, odpadnie tylko tryb kariery. Szkoda, ale dobrze, że choć nieco soku ze SWOSa wycisnę :)

Pozdro.
cieglo
Obserwator
 
Posty: 13
Rejestracja: czw 06-lip-2006 10:37:27
Lokalizacja: Kraśnik

Następna

Wróć do Oprogramowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron